Вчені знайшли сліди окропу на Марсі

Група фізиків з Нантського університету виявила, що спостерігаються раніше зміни в рельєфі марсіанської поверхні можуть відбуватися через потоки рідкої води, яка кипить при низькому тиску атмосфери.

Як відомо, вода кипить при 100 ° С, але це працює тільки на рівні моря, так як температура кипіння залежить від атмосферного тиску: чим воно вище, тим атмосфера тонше, а температура кипіння нижче, пояснює Science Daily результати експерименту, опублікованого в журналі Nature Geoscience .

Наприклад, на вершині Евересту вода закипить при 60 ° C, але в умовах дуже тонкої марсіанської атмосфери вода закипає навіть при нулі.
Під час марсіанського літа, коли підповерхневий водяний лід починає плавитися і скипати при низькому атмосферному тиску. Кипіння також стосується потоків солоної води, які були виявлені в минулому році.
І хоча вода у вигляді рідини - рідкісне явище на Марсі, дослідники вважали, що саме рідка вода відповідальна за дивні смуги, що перетинають марсіанські пагорби протягом усього літа.
Щоб з'ясувати механізм цього процесу, що змінює ландшафт планети, група дослідників з лабораторії Відкритого Університету (Великобританія) вирішили провести експеримент, відтворивши в спеціальній камері низьке марсіанське тиск. У той же час, група вчених з Університету Париж-південь XI, яка здійснювала такий же експеримент, працювала при атмосферному тиску Землі.
В обох камерах вчені спостерігали за тим, як тала вода взаємодіє з відкладеннями з піску. Дослідники помістили блок льоду на вершину піщаного схилу і вивчали, що відбувається при його таненні в земних і марсіанських умовах.
З'ясувалося, що в умовах, характерних для Землі, вода лише поступово просочувалася в пісок, не залишаючи ніяких значних слідів після висихання. У «марсіанської камері» вода, що утворюється від танення льоду, моментально скипала, а вивільняється пар виштовхував пісок і сприяв перетворенню рельєфу піщаного пагорба. Ще більш бурхливим процес був при зниженні тиску. Після висихання поверхня піщаного насипу обзавелася гребенями і каналами, які нагадують ті, що спостерігалися на Марсі.
Експеримент свідчить про те, що такі процеси в дійсності можливі на Червоній планеті.