Стабільні з'єднання заліза в надрах Землі беруть участь в утворенні алмазів

Міжнародна група вчених, до складу якої увійшли дослідники з Росії (Лейла Ісмаїлова, наукова співробітниця Центру видобутку вуглеводнів Сколтеха), Франції, Німеччини, Італії та США, відкрили дивовижні особливості поведінки карбонату заліза в умовах високих температур і дуже високого тиску, які спостерігаються в мантії землі. Карбонати - одні із самих основних вуглецевмісних сполук мантії, також вони зустрічаються у вигляді включень в глибинних алмазах, що є прямим доказом їх залягання на глибині понад 700 км. Учені продемонстрували, що в таких екстремальних умовах структура карбонату реорганізовується таким чином, що вуглець в складі карбонатів залучає додатковий атом вуглецю і приймають форму тетраедра. Всього дослідниками були виявлені два нових сполуки, що мають в своєму складі по одному модифікованому карбонату, які здатні бути стабільними на дуже великій глибині. Результати дослідження опубліковані в престижному науковому журналі Nature Communications .

Надра нашої планети відрізняються особливо суворими умовами: дуже високий тиск (понад мільйон атмосфер) і екстремально висока температура - 2200 ° C. Більшість хімічних сполук, які проявляють стабільність на поверхні Землі, не можуть існувати при таких показниках. У даній роботі вчені продемонстрували нові речовини, які можуть витримувати подібні умови, описали механізм, що забезпечує їх стабільність, і процеси в яких можуть брати участь такі сполуки.